Saturday 14 December 2013

Along 2013


Aslmkm.. lagi dua minggu je nak sekolah.. heyh.. SPM candidate lol.. am i ready? oh maybe yes maybe not.. bt still carried on with my study.. good bye 2013.. 

selama ni aku ashk bercerita je tentang kisah sedih aku sepanjang tahun ni.. rasanya mcm tak de kisah yg gembira pon kan.. by heyh tak lah mcm tu.. ok now i'm keep trying cerita satu satu peristiwa yg menarik.. haha bt aku sendiri tatau sama ada aku ingat ke tak.. sbb slama ni yg teman aku sumenya kisah paht.. ya dak?

ok actually Jejakkan kaki ke Sembrong mmg aku yg nak.. even thought aku bole pilih untuk stay dekat stab.. Samura.. ?? ok Alhamdulillah aku berpeluang jejakkan kaki ke sana even tok beberapa hari.. aku rasa aku tak mampu and tak sekuat yg lain.. haha aku tak bole doe study dlm keadaan yg terdesak and ramai ramai cenggitu.. bukanlah aku kedekut ilmu bt thats my way.. aku tak suka berada dalam keadaan crowded..

and bermulalah bulan satu dlm sesi tahun 2013.. aku jejakkan kaki ke Sersem.. arghh.. rasa tenang sangat.. segalanya damai dgn permandangan yg menyenangkan.. Alhamdulillah terdetik rasa syukur.. smpai je dekat perhimpunan terasa diri ini menjadi perhatian. bukanlah rasa bangga tapi terasa diri ni bakal dihargai.. hari demi hari aku menjadi seorang yg lain.. jadi lebih berani sbb mcm mcm tugasan aku kena buat, belajar banyak perkara.. jawatan slama ni yg aku impikan pon aku dpt. ramai kawan.. pergi pogram sana sini.. ckgu cikgu yg rasanya perhatian diaorang ibarat ibu dan bapa aku..ranking aku pon aku dpt kekalkan.. semoga segalanya akan berakhir dgn baik. Alhamdulillah.. syukur sekali lagi..

"walaupun ku sangka cerah sampai ke petang rupanya hujan di tengah hari" selepas 3-4 bulan aku mula rasa terasing dan diasingkan.. pelbagai kata-kata fitnah yg dilemparkan, pelbagai salah faham yg berlaku, pelbagai memmori sedih yg singgah.. dalam kesedihan tu aku mula belajar tentang erti berdikari, menjadi seorang yg lebih tabah dan mula mengenali siapa diri aku yg sebenar, Alhamdulillah,, hari demi hari aku berubah menjadi seorang yg lebih baik..

 


No comments: